• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fattigforlife

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
29 Juni 2023
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Hej jag har gjort skattejämnking och fick svar samma dag att jag ska betala högre skatt 40% haha, vad har blivit fel här? Skrev årsinkomst på 590k och räntor på 96k
 

Inflames

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
1 026
Mottagna reaktioner
452
Poäng
557
Hej jag har gjort skattejämnking och fick svar samma dag att jag ska betala högre skatt 40% haha, vad har blivit fel här? Skrev årsinkomst på 590k och räntor på 96k
Du skrev hela din årsinkomst. Du ska skriva vad du kommer tjäna månaderna som e kvar på året.
 

1337Swish

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
12 Augusti 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
I syfte att få ut extra pengar varje månad, hur mycket vågar man dra på i ränteuppgifter i ansökan om jämkning?

Jag har just nu skrivit 157000 och det blev godkänt men vad händer om jag höjer och får en kontroll?
 

taddekrona

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
28 November 2022
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
3
Poäng
11
I syfte att få ut extra pengar varje månad, hur mycket vågar man dra på i ränteuppgifter i ansökan om jämkning?

Jag har just nu skrivit 157000 och det blev godkänt men vad händer om jag höjer och får en kontroll?
De ringer dig och då får du hitta på något som: du tänker betala av många lån du har och därmed kommer du betala mycket i ränta. De accepterar det och sedan godkänner din nya jämkning.
 

1337Swish

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
12 Augusti 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
De ringer dig och då får du hitta på något som: du tänker betala av många lån du har och därmed kommer du betala mycket i ränta. De accepterar det och sedan godkänner din nya jämkning.
Okej det låter ju ganska lätt. Har någon en aning om vart man ska dra gränsen för att minska risken för granskning vid inkomst på 460k?
 

Fattigforlife

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
29 Juni 2023
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Fick skattejämnking omprövningbeslut för resten av året, ska dras 0% skatt enligt uträkningen, har 2 jobb huvuduntbetaltre betalar 0% och sido inkomsten 30%, kommer betala ca 127k i räntor resten av året.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 954
Mottagna reaktioner
13 600
Poäng
10 387
De ringer dig och då får du hitta på något som: du tänker betala av många lån du har och därmed kommer du betala mycket i ränta. De accepterar det och sedan godkänner din nya jämkning.
Det blir ju snarare mindre än mer ränta om man betalar av en massa lån..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 954
Mottagna reaktioner
13 600
Poäng
10 387
Fick skattejämnking omprövningbeslut för resten av året, ska dras 0% skatt enligt uträkningen, har 2 jobb huvuduntbetaltre betalar 0% och sido inkomsten 30%, kommer betala ca 127k i räntor resten av året.
Över 20k i månaden i ränta?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp